Veiksmīgas biznesa mājas lapas izstrādes kritēriji

biznesa majas lapas

Jebkura biznesa īpašniekiem mūsdienās ir nepieciešamas savas biznesa mājas lapas, pateicoties kurām iespējams izlikt savus produktus vai pakalpojumus pa rokai ikvienam interneta lietotājam pasaulē, tādējādi gan veicinot zīmola atpazīstamību, gan paplašinot biznesa robežas.

Man pašai pagaidām ir tikai šis blogs. Es rakstu un turpināšu rakstīt par ļoti dažādām tēmām par cilvēka ikdienišķo un svētku dzīvi. Esmu jau šo to uzrakstījusi par kondicionieriem un autoskolām. Bet padomā ir vēl daudz kas cits – arhitektūra, korporatīvie pasākumi un sludinājumu pakalpojumi. Respektīvi, rakstu pārsvarā visu, kas saistīts ar manis pašas ikdienas pieredzi.

Ar blogiem tā arī ir – var brīvi rakstīt par dažādām tēmām. Tomēr jau blogos ir jāveido kaut kas, kas rada koptēlu vai kopsakarību. Protams, ja ir vēlme, lai to izlasa arī kāds cits. Varbūt ir jābūt vienai tēmai, par ko raksta, piemēram, ēdiens. Cik nav dzirdēts, ka šis var izveidoties pat par īstu, pelnošu profesiju!

Blogs var būt arī kā tava poēzijas platforma. Kā interneta grāmata. Saviem dzejoļiem vari pievienot kādu skaņdarbu nosaukumus vai video, kuru fonā šie dzejoļi labi izklausītos. Grāmatā tas nebūtu iespējams. Var darīt arī tā kā es – rakstīt par visdažādākajiem tematiem. Tomēr tad lasītājam jāsaprot, kas esi tu pats. Šajā gadījumā vienojošais bloga elements būs paša autora personība.

Bet kā ir ar biznesa mājaslapām?

Biznesa mājas lapās nosacījumi ir nedaudz stingrāki, skaidrāki un noteiktāki. Tas man ir tāds mazais sapnītis – izveidot pašai savu mājaslapu. Man ir tāds īstens meiteņu hobijs – pērļošana. Jāteic, ka pa gadu sanācis saražot diezgan daudz izstrādājumu – kronīšus, piespraudes, rokassprādzes un auskarus. Man pašai tos vairs nav, kur likt, tāpēc labprāt nopārdotu.

Ideālā variantā tiem vajadzētu savu mājaslapu. Man ir arī facebook un instagram profils, tomēr ar saviem draugiem un sekotājiem tirgoties negribētu. Dārgie draugi, paziņoju, ka esmu sākusi apgūt interneta mārketinga zinības. Kam ir jābūt labā mājaslapā? Kā to padarīt populāru? Padalīšos arī ar jums.

Kas raksturo veiksmīgu un pelnošu mājas lapu?

Daudzi uzņēmumi iegulda ievērojamu laiku un enerģiju savas interneta vietnes radīšanas procesā. Ir jālūko, lai tā ir ne tikai vizuāli pievilcīga, bet arī viegli atrodama meklētājprogrammās. Uzņēmumam jāreklamējas arī sociālajos tīklos un interneta reklāmās, kas rezultēsies jaunu klientu piesaistē.

Pelnošas lapas izstrādei, tās vizuālajam atveidam un saturam nav jābūt sarežģītam. Ir jāņem vērā tikai daži triki, kas liks jūsu lietotājiem atgriezties vietnē. Sākot ar vispārējo struktūru, attēliem un saturu, līdz pat call-to-action (aicinājums rīkoties) elementiem.

Ja potenciālais klients apmeklē jūsu vietni, bet nav pārliecināts, vai viņam būtu ar jums jāsazinās, nepieciešams stimuls (call to action), kas liktu viņam iesaistīties. Savas lapas optimizācija klientu piesaistei ir ļoti būtiska, īpaši biznesa īpašniekiem.

Lūk, daži padomi, kas jāpatur prātā, veidojot vai pasūtot savu lapu pie speciālistiem:

1. Mājas lapas struktūrai jābūt saistošai.

Tava uzņēmuma mājaslapai ir jābūt vizuāli pievilcīgai un ērti pārskatāmai. Man kā potenciālajam klientam ir jāvar tajā viegli orientēties. Tavs mērķis ir izveidot labi organizētu platformu, kas veidos informācijas plūsmu un veicinās klientu konversiju. Man kā klientam noteikti ir jāredz tādas sadaļas:

  • Kas jūs esat;
  • Ko jūs darāt;
  • Kas man jādara, lai varu no jums ko iegūt;
  • un galu galā – kur jūs atrodaties?

2. pamata noteikums – jābūt kodolīgiem.

Biznesa mājas lapas saturam ir jābūt kodolīgam, neizplūstot sīkās detaļās. Speciālisti noteikti konsultēs par optimālo teksta apjomu. Tomēr viens ir skaidrs – jo vairāk teksta, un tas ir nepārskatāms, jo biežāk es un citi apmeklētāji izvēlēsies tavu lapu pamest. Pat, ja raksti par visaktuālākajām tēmām – ja tas ir gari – es nelasīšu.

Ja tev ir daudz, ko teikt, pievieno arī vizuālos materiālus – foto, video vai logo. Arī tie ir satura elements. Galvenais – īsi, skaidri un precīzi.

3. Minimizētas iespējas.

Jo vairāk navigācijas iespējas piedāvāsiet, jo ātrāk zaudēsiet klientus. Izlemiet, kādus soļus jūs gribat, lai klienti veiktu, kad viņi ir uzzinājuši par jūsu piedāvājumu un tad koncentrējieties uz to savā mājas lapā. Šis man pašai ne pārāk patīk, jo tas nozīmē tādu kā viltīgu ievilināšanu.

Spilgtākais piemērs varētu būt telekompānijas, kas piedāvā dažādas jau sakombinētas pakalpojumu pakas. Iespējams, ka klients var izvēlēties arī pats savas kombinācijas, taču tad viņam jāmeklē ilgāk. Pareizā stratēģija tad varētu būt šādi viegli redzami piedāvājumi, kur man pietiktu ar dažiem klikšķiem, lai pakalpojumu saņemtu. Tas ir viegli, iedarbīgi, taču mēdz būt nedaudz viltīgi. Bet bizness paliek bizness.

Lapai jābūt mobilai.

Vairāk kā jebkad cilvēki pārlūko interneta saturu savās mobilajās ierīcēs. Tātad arī tavai lapai tādai ir jābūt. Lielākā daļa interneta vietņu veidošanas platformu nodrošina responsīvo dizainu, lai tas pielāgotos katra lietotāja ierīcei. Saturam būtu jābūt pārskatāmam un ērti lietojamam arī no mobilā telefona vai planšetdatora.

Mudiniet apmeklētājus iesaistīties.

Katrā biznesa interneta lapā vajadzētu būt aicinājumam uz jums vēlamo rīcību, piemēram, parakstīties jaunumu vēstulei, dalīties ar saturu sociālajos medijos u.tml.
Galu galā, neaizmirsti likt saviem mājas lapas lietotājiem atgriezties! Jauni klienti ir labi, bet esošajiem klientiem vienmēr jābūt pirmajā vietā.

Piedāvājiet saviem klientiem atsevišķu sadaļu, kur viņi var pieslēgties un samaksāt rēķinus, koplietot dokumentus, redzēt sev aktuālos piedāvājumus u.tml. Izveido čata platformu! Īsteniem latviešiem, manuprāt, labāk patīk uzrakstīt, nekā piezvanīt. Patīkama pieredze liks klientiem atgriezties atkal un atkal.

Un kā būtu, ja arī tu padalītos  ar mana bloga tekstiem? 🙂

About Miera Pele

Labvakar. Esmu saturīgā miera vilcēja Zane Mauriņa. Miera Pele. Ilgu laiku no manas milzīgās ziņkāres cieta mans topošais vīrs. Stāstīju viņam par kondicionieriem, siltumsūkņiem, zibens novedējiem, tauku atsūkšanām, teipošanu, tiesību likšanu un ko tik vēl ne! Nereti izstāstīju tikai pusi no tā, ko biju uzzinājusi. Manam draugam, kā izrādās, ir arī savas intereses. Tādēļ mana degsme bija jāapmierina citā veidā. Mīļie, šis blogs ir netipiskas sievietes prātojumi un noderīga informācija par mums visiem apkārt redzamām taustāmām un netaustāmām lietām. Atpūta kā viegla lasāmviela ar noderīgām atziņām.