Vislabākās akcijas ar emocionālo piesaisti un konstantu kvalitāti

vislabākās akcijas

Mārketings ir īpaša nozare ārkārtīgi lielās subjektivitātes dēļ. Katram ir savs viedoklis par to, kas ir labs, slikts, skaists vai neglīts. Vislabākās akcijas mārketinga izpratnē ir akcijas, kuru rezultātus var salīdzināt un izmērīt finansiāli vai tēla un reputācijas jomā. Ikviens cilvēks kādā brīdī var kļūt par mārketinga rādītāju, kas norāda, vai akcija izdevusies vai nē. Tas notiek ļoti vienkārši – vai nu tu konkrēto produktu nopērc vai nenopērc.

Šodien es mācos par mārketingu. Mans tēvs, kuru šai blogā pieminēšu vēl itin bieži, tirgo cita veida apkures sistēmas – siltumsūkņus. Viņš ir padomju laiku bērns, tāpēc ar jaunāko laiku mārketingu viņam tik viegli neiet. Es vēlos viņam kaut nedaudz palīdzēt šajā ziņā. Varbūt kādas mārketinga pamatlietas noderēs arī viņa biznesā. 

Spožu reklāmu piemēri

Piemēram, Apple ir uzņēmums, kura reklāmas kampaņas tiek novērtētas gana augstu. Kampaņas “Get a Mac” laikā tehnoloģijas produktam tika piešķirta cilvēka seja. Apple personificēja savu produktu ar ļoti konkrētām rakstura iezīmēm.

Daļai patērētāju šī reklāma ļoti patika, jo tas bija kas jauns un neredzēts, tomēr liela daļa to uztvēra negatīvi. Kāpēc? Tāpēc,ka reklāmā tika kariķēts konkurentu produkts.

Duālās atsauksmes, kas var būt kardināli pretējas, ir jāpieņem kā norma, un no tām jāmācās. Galvenais ir sasniegt spēcīgas emocijas, izraisīt diskusijas un iekļūt patērētāju prātos. Tas ir tāpat kā ar teātri. Mātei izrāde būs patikusi, bet meitai nē. Kamēr viņas par to karstasinīgi diskutēs, kāds to noklausīties, un izrāde būs ieguvusi labāko – po-pu-la-ri-tā-ti.

Kvalitāte un emocionālā piesaiste

“Dodiet viņiem kvalitāti! Tā ir labākā veida reklāma,” ir teicis Miltons Heršejs, firmas “Hershey Chocolate Company” dibinātājs. Jebkādu mārketinga aktivitāšu laikā ir ārkārtīgi svarīgi saglabāt konstantu kvalitāti un nelikt saviem uzticamajiem klientiem vilties. Sliktas kvalitātes produkts nekad nenesīs atdevi pat tad, ja tā reklamēšanai izmantos miljonus.

Mūsdienu digitālajā laikmetā der ieklausīties Seta Godina, uzņēmēja un grāmatu autora viedoklī: “Pārāk daudz paļaujoties uz datiem un atsaucēm, tiek aizmirsta galvenā misija – emocionālās saites veidošana.” Ja akcijas laikā netiek veidota emocionālā saite ar klientu, visdrīzāk, tā nenesīs plānotos rezultātus.

Veiksmīgi piemēri šai ziņā ir nelieli uzņēmumi, kas savā biznesā iesaista visu ģimeni. Šādu biznesu produkts vai pakalpojums būs ļoti pārdomāts. Piemēram, ja tie ir koka izstrādājumi – apzīmēti dēlīši, auskari vai izšūti mutautiņi, tad šādiem pasūtījumiem parasti tiek pielikta klāt arī kartīte vai kāds mazs nieciņš ar novēlējumu vai pateicību.

Ģimenes uzņēmumiem svarīgs ir katrs klients. Un šāda veida uzņēmumiem parasti arī atrodas vairāk laika, lai piešķirtu īpašu uzmanību katram klientam. Tomēr arī lielie uzņēmumi pie tā strādā. Piemēram, kuram gan nepatīk izvēlēties coca-colas pudelīti tieši ar savu vārdu, turklāt latviešu valodā?

Iespējams, noteiktai auditorijai ļoti veiksmīgi emocionālās saites rada alus ražotāji, kas ar reklāmu palīdzību parāda, ka dzer alu nozīmīgos pasākumos. Viņi parāda, ka tas ir jautri un kopā ar draugiem tas garšos vislabāk. Personīgi nevaru to objektīvi vērtēt, jo manā zemapziņā ir ierakstīts kods, ka ar alkoholu emocionālās saiknes veidot nevajag.

Arī automašīnu mārketinga speciālisti cenšas spēlēt uz jūtām -jo sevišķi vīriešu.

Citādāk ir ar auto reklāmām, jo tajās ir ļoti svarīgi parādīt arī auto tehniskās īpašības. Auto pārdevējiem pircēju jāpiesaista ne tikai ar bildi, bet arī ar saturu. No nebraucoša rolsroisa Tavā pagalmā taču nav nekādas jēgas.

Piemērs no BMW reklāmas saukļa: “Ja vēlies būt laimīgs uz pāris stundām, iedzer! Ja vēlies būt laimīgs uz pāris gadiem, apprecies! Ja vēlies būt laimīgs visu mūžu, brauc ar BMW!”

Absolūti uz stereotipiem balstīta doma, kas vīriešu prātus tomēr aizķer. Kāpēc? Tāpēc, ka nepieaudzis vīrietis nemaz negrib īsti pieaugt. No brīvā ērgļa lidojuma viņš nemaz negrib tai ligzdā piezemēties. Patiesībā nevis negrib, bet viņam ir bail. Vai tāpēc savas emocionālās saites būtu jāveido ar mašīnu, es tiešām nezinu. Citas BMW reklāmas skaties šeit

Datu analīze mārketinga akcijās ir svarīgākais kritērijs

Kāpēc ir nepieciešamas akcijas? Ja netiks mērīti un salīdzināti akciju rezultāti, izmantotais mārketinga budžets var būt palaists vējā. Pirms akcijas jānosaka mērķi un pēc tās beigām jāanalizē.  Tikpat svarīgi ir primāri  noteikt mērķauditoriju un nepieciešamos mediju kanālus.

Saturs ir karalis

Šis populārais izteiciens ar katru dienu iegūst aizvien lielāku nozīmi. Laikā, kad ikvienu sīkumu un detaļu var atrast un izlasīt ar pāris klikšķu palīdzību, vēl jo svarīgāk ir rūpīgi analizēt, pētīt un uzturēt komunikāciju ar savu mērķauditoriju.

Lai spētu uzrakstīt auditorijai saistošu saturu, jāiedziļinās lasītāju vajadzībās. Labākais veids, kā radīt saistošu saturu, ir rakstīt par tēmām, kas aktuālas un svarīgas auditorijai, nevis koncentrēties uz savu produktu reklamēšanu.

Veiksmīgu cilvēku atziņas

“Veiksmīga komunikācija veidojas tad, ja ziņojums ir tieši fokusēts uz auditoriju. Veiksmīgs mārketings sevī ietver pareizo cilvēku motivēšanu ar autentisku un vērtīgu saturu.”- Georgiana Laudi, Mārketinga direktore firmā “Unbounce“.

Savukārt,  Laura Fittone, firmas “OneForty” dibinātāja ir teikusi: “Koncentrējies uz pamatproblēmu savā biznesa nišā un izplati ziņas par iespējām un veidiem, kā šo nozares problēmu atrisināt.”

Satura mārketings paver ārkārtīgi plašas iespējas un tas ir ārkārtīgi piemērots veids, kā savu produktu padarīt patērētājam vēl tuvāku. Fittone iesaka uzņēmumiem rakstīt un blogot  ne tikai par sava produkta stiprajām pusēm, bet arī vājajām un uzlabojamajām, tādējādi padarot produktu par “savējo” – neviens nav ideāls un katram ir savu trūkumi.

Ko vēlas pircējs?  

 “Mārketinga akcijas mērķis ir izprast klientu vajadzības tik detalizēti, ka produkts pats sevi sāks pārdot,” ir teicis Pīters F. Drukers, AS vadības konsultants. Ja pircējs ir atnācis uz veikalu un vēlas iegādāties produktu bez pārdevēja pārliecināšanas, akcija ir bijusi veiksmīga. Šajā gadījumā uzņēmums var sist sev uz pleca, jo ļoti labi pazīst savu klientu.

Ļoti labs veids, kā pārbaudīt jaunos produktus un to iespējas tirgū, ir diskutēt par tiem ar auditoriju. Jalūdz izteikt domas un viedokļi par tiem ar mērķi padarīt produktu vēl labāku. Tas patērētājam parāda, cik svarīgs ir viņš un viņa izteiktais viedoklis.

Iedomājies sevi pircēja vietā!

Gatavojot un realizējot mārketinga akcijas, ļoti svarīgs moments ir iztēloties sevi pircēja vietā. Vai produkts, ko pārdodu, ir viegli atrodams? Kur atrodama informācija par produktu? Vai mērķauditorija atradīs vajadzīgo informāciju pat tad, ja to speciāli nemeklēs? Tā ir veiksmes atslēga uz lieliskiem akciju rezultātiem.

Par Miera Pele

Labvakar. Esmu saturīgā miera vilcēja Zane Mauriņa. Miera Pele. Ilgu laiku no manas milzīgās ziņkāres cieta mans topošais vīrs. Stāstīju viņam par kondicionieriem, siltumsūkņiem, zibens novedējiem, tauku atsūkšanām, teipošanu, tiesību likšanu un ko tik vēl ne! Nereti izstāstīju tikai pusi no tā, ko biju uzzinājusi. Manam draugam, kā izrādās, ir arī savas intereses. Tādēļ mana degsme bija jāapmierina citā veidā. Mīļie, šis blogs ir netipiskas sievietes prātojumi un noderīga informācija par mums visiem apkārt redzamām taustāmām un netaustāmām lietām. Atpūta kā viegla lasāmviela ar noderīgām atziņām.